FAIRY TALE




"Rozprávky nevznikli preto, aby deti zaspali, ale aby sa dospelí zobudili."



Nič nevzniká náhodou.
Tak ako my sme nevznikli náhodou, tento svet nevznikol náhodou tak ani náhody tu nie sú náhodou. Sú tu lebo tu byť majú. Aby nám niečo povedali, aby nás niekam nasmerovali, aby sme sa poučili.
Rozmýšľala som mnohokrát nad tým ako vznikali rozprávky.
Ako dieťa som ich brala ako samozrejmosť, niečo čomu som verila, že to tak naozaj je alebo bolo. Prechádzkami po lese som čakala, že sa mi možno objaví lesný škriatok alebo, že z tej zelenej "bažuriny" na mňa zamáva vodník.
Teraz si mnohokrát rozprávky vymýšľam sama. Pochopila som, že pred nástrahami života sa dajú deti varovať práve cez rozprávky aj keď mnohokrát znejú desivo a strašidelne.
(napríklad taká červená čiapočka sa nemala rozprávať so zlým vlkom, čo by v preklade do aktuálnej doby mohlo byť - nerozprávaj sa s cudzími ľuďmi)

Deti chápu svet úplne inak ako my, to pochopia raz všetci ktorí majú alebo budú mať deti.
Sú to malé dokonalé bytosti od ktorých by sme sa my dospelí mali učiť to, na čo sme už dávno zabudli.
Deti svoje pocity a potreby dávajú najavo priamočiaro, bez zbytočných okolkov, dvojitých významov a nedorozumení.
My sa na nich veľakrát hneváme keď plačú lebo sa im niečo nepáči, keď nechcú zjesť tú polievku s ktorou ste sa natrápili lebo im proste nechutí.
Hovoria a konajú len to čo cítia v daný moment.
Ešte sa nevedia skrývať za rúškom klamstva a pretvárky.
Nevedia sa smiať cez slzy ale vedia sa tešiť z maličkostí.
Z dažďa nerobia pokazený deň ale výzvu preskúmať všetky mláky.
Nehľadajú tmu kde je svetlo, hľadajú svetlo keď sa zotmie.
Sú spontánne, sami sebou.
My v nich mnohokrát našimi slovami, príkazmi, či nevšímavosťou zabíjame to, čo v nás mnohých už nie je a čo je pritom tak prirodzené, ÚPRIMNOSŤ.

Nechajme deti žiť svoje rozprávky a naučme sa my žiť tie svoje.













Sofia´s outfit
Coat - Petit Bateau - HERE
Skirt - EN  FANT (info v Little Hipster) 
Tights - Petit Bateau - HERE
Boots - ZARA


Adam´s outfit
Hat - Small Rags - HERE
Snood - HERE
T-shirt - Small Rags - HERE
Shirt - Small Ŕags  (info v Little Hipster)
Trousers - EN FANT (info v Little Hipster)
Boots - ZARA

Zuzana

No comments:

Post a Comment